Harmonogram zakończenia roku szkolego

   

 

Czwartek 25 czerwca 2020r.

 

18:00 Msza święta na zakończenie roku.

 

 

 

Piątek 26 czerwca 2020r.

 

8:00 - 8:45 zakończenie klas 0-III 

Uczniowie odbierają świadectwa w swoich salach za wyjątkiem klasy 2, która będzie miała spotkanie w sali nr 5.

   

 

9:15 zakończenie klas 4 - 8 

Uczniowie odbierają świadectwa w swoich salach za wyjątkiem klasy 4,  która będziemiała spotkanie w sali nr 1. 

   

 

 

Uczniów podczas zakończenia roku prosimy o przstrzeganie reżimu sanitarnego. 

Wyniki

Ogólnopolskiego Konkursu „Orzeł Ortograficzny” online

Z radością informuję, że znane są już wyniki Ogólnopolskiego Konkursu „Orzeł Ortograficzny” online. Uczestnicy tegorocznej edycji wykazali się dużą wiedzą, uzyskując bardzo wysokie wyniki. Z tego powodu pragnę złożyć gratulacje wszystkim uczniom, którzy postanowili wziąć udział w konkursie, wykazując szczególne zainteresowanie przedmiotem, zaangażowanie w naukę i ambicję.

Klasa VI

Aleksandra Opalińska - 17 punktów laureat, X miejsce w kraju

Jakub Kosztyła - 16 punktów

Weronika Prajsnar - 15 punktów

Klasa VII

Oliwia Brodzicka - 21 punktów laureat, VI miejsce w kraju

Andżelika Mazur - 20 punktów laureat, VII miejsce w kraju

Natalia Śnieżek - 20 punktów laureat, VII miejsce w kraju

Gabriela Stanisławczyk - 16 punktów

Kacper Nowak - 12 punktów

Klasa VIII

Julia Trytek - 19 punktów laureat, VIII miejsce w kraju

Stanisław Haduch - 12 punktów

mw

SZKOLNY ZESTAW PODRĘCZNIKÓW 2020/2021

 SZKOŁA PODSTAWOWA W ZMIENNICY

KLASA PRZEDMIOT TYTUŁ WYDAWNICTWO AUTOR

ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY

Wychowanie przedszkolne

Religia

Dzieciaki w akcji  NOWA ERA

A. Stelmach -Tkacz, K.Mucha,

Tak Jezus Mnie kocha wyd. Jedność      K. Mielnicki

KLASA I

Edukacja wczesnoszkolna 

Edukacja matematyczna

Język angielski

Religia

SZKOLNI PRZYJACIELE  WSIP podręcznik cz.1-4 i ćwiczenia cz.1-4

SZKOLNI PRZYJACIELE   WSIP matematyka cz.1-2 i ćwiczenia cz. 1-2 E. Schumacher, I. Zarzycka,               K. Preibisz-Wala, J. Hanisz

Bugs Team 1 wyd. Macmillan podręcznik  C. Read, A. Soberon                    zeszyt ćwiczeń C. Read, A.Soberon, A.Parr-Modrzejewska

Poznaję Boży świat  wyd. Jedność

K. Mielnicki

KLASA II

Edukacja wczesnoszkolna

Edukacja matematyczna

Język angielski kl. II

Religia

SZKOLNI PRZYJACIELE WSIP podręcznik cz.1-4 i ćwiczenia cz.1-4

SZKOLNI PRZYJACIELE WSIP

matematyka cz.1-2 i ćwiczenia  cz.1-2 E. Schumacher, I. Zarzycka,                 K. Preibisz-Wala, J. Hanisz

Bugs Team 2 wyd. Macmillan

 podręcznik  i zeszyt  ćwiczeń

C. Read, A. Soberon

Idziemy do Jezusa wyd. Jedność

K. Mielnicki

KLASA III

Edukacja wczesnoszkolna

Edukacja matematyczna

Język angielski

Religia

SZKOLNI PRZYJACIELE WSIP

podręcznik cz. 1-4 i ćwicz.1-4

SZKOLNI PRZYJACIELE WSIP

 matematyka cz.1-2 i ćwiczenia cz.1-2

E. Schumacher, I. Zarzycka, K. Preibisz-Wala, J. Hanisz

Bugs Team 3 – wyd. Macmillan

podręcznik i zeszyt ćwiczeń

M. Kondro, E. Papiol, M. Toth

Jezus jest z nami wyd. Jedność

K. Mielnicki

KLASA IV

Język polski

Historia

Matematyka

Plastyka

Muzyka

Przyroda

Język angielski

Religia

Technika

Informatyka

Wychowanie fizyczne

Wychowanie do życia w rodzinie

Jutro pójdę w świat 

podręcznik i ćwiczenia WSIP

H. Dobrowolska, U. Dobrowolska

Historia  podręcznik WSIP

W.Kalwat, M. Lis

„Matematyka z plusem” –podręcznik

i ćwiczenia wersja C  GWO

 M. Dobrowolska, M. Jucewicz, M. Karpiński, P. Zarzycki

Do dzieła 4  podręcznik NOWA ERA

J. Lukas,K. Onak,

Klucz do muzyki podręcznik WSIP

U. Smoczyńska, K. Jakóbczak-Drążek,A. Sołtysik

Tajemnice przyrody 4

podręcznik i ćwiczenia NOWA ERA

M. Marko-Worłowska, F.Szlajfer,           J. Stawarz

Brainy 4 wyd. Macmillan

podręcznik Nick Beare

 zeszyt ćwiczeń Catherine Stannet

Jestem chrześcijaninem wyd. Gaudium W. Janiga

nauka bez podręcznika

nauka bez podręcznika

nauka bez podręcznika

Wędrując ku dorosłości

wyd. Rubikon, T. Król

KLASA V

Język polski

Historia

Matematyka

Plastyka

Muzyka

Biologia

Geografia

Język angielski

Religia

Technika

Informatyka

Wychowanie fizyczne

Wychowanie do życia w rodzinie

Jutro pójdę w świat

podręcznik i ćwiczenia WSIP

H. Dobrowolska, U. Dobrowolska

Historia  podręcznik WSIP

K. Kowalewski, I. Kąkolewski,               A. Plumińska-Mieloch

„Matematyka z plusem” –podręcznik i ćwiczenia wersja C  GWO

 M. Dobrowolska, M. Jucewicz, M. Karpiński, P. Zarzycki

Do dzieła 5 podręcznik NOWA ERA

J. Lukas,K. Onak,

Klucz do muzyki  podręcznik WSIP

U. Smoczyńska, K. Jakóbczak-Drążek,A. Sołtysik

Puls życia 5 podręcznik NOWA ERA

M.Sęktas,J. Stawarz

Planeta Nowa 5 podręcznik NOWA ERA F.Szlajfer, Z. Zaniewicz,

T. Rachwał, R. Malarz

Brainy 5 wyd. Macmillan

podręcznik Nick Beare

 zeszyt ćwiczeń Catherine Stannet

Bóg poszukuje człowieka

wyd. Gaudium W. Janiga

nauka bez podręcznika

nauka bez podręcznika

nauka bez podręcznika

Wędrując ku dorosłości

wyd. Rubikon, T. Król

KLASA VI

Język polski

Historia

Matematyka

Plastyka

Muzyka

Biologia

Geografia

Język angielski

Religia

Technika

Informatyka

Wychowanie fizyczne

Wychowanie do życia w rodzinie

Jutro pójdę w świat podręcznik                   i ćwiczenia WSIP

 H. Dobrowolska, U. Dobrowolska

Historia wokół nas podręcznik WSIP

I.Kąkolewski, A.Plumińska-Mieloch, K.Kowalewski

„Matematyka z plusem” –podręcznik      i ćwiczenia  wersja C  GWO

M. Dobrowolska, M. Jucewicz, M. Karpiński, P. Zarzycki

Do dzieła 6 podręcznik NOWA ERA

J. Lukas, K. Onak

Klucz do muzyki podręcznik WSIP

U. Smoczyńska, K. Jakóbczak-Drążek,A. Sołtysik

Puls życia 6 podręcznik

NOWA ERA   J.Stawarz

Planeta Nowa 6 podręcznik

NOWA ERA

 T.Rachwał,R.Malarz, D. Szczypiński

Brainy 6 wyd. Macmillan

podręcznik Nick Beare

 zeszyt ćwiczeń Catherine Stannet

Wierzę w Kościół

 wyd. Gaudium W. Janiga

nauka bez podręcznika

nauka bez podręcznika

nauka bez podręcznika

Wędrując ku dorosłości

wyd. Rubikon, T. Król

KLASA  VII

KLASA VIII

Język polski

Historia

Matematyka

Plastyka

Muzyka

Biologia

Geografia

Język angielski

Język niemiecki

Fizyka

Chemia

Religia

Informatyka

Wychowanie do życia w rodzinie

Doradztwo zawodowe

Wychowanie fizyczne

Język polski

Historia

Matematyka

Biologia

Geografia

                     

Język angielski

Język niemiecki

Fizyka

Chemia

Religia

Wychowanie do życia w rodzinie

Wiedza o społeczeństwie

Edukacja dla bezpieczeństwa

Doradztwo zawodowe

Wychowanie fizyczne

Świat w słowach i obrazach

podręcznik  i ćwiczenia WSIP

W. Bobiński

Historia podręcznik WSIP I.Kąkolewski, A.Plumińska-Mieloch, K.Kowalewski

Matematyka z plusem 7 – podręcznik M. Dobrowolska 

Matematyka z plusem ćwiczenia podstawowe J.Lech  GWO

Do dzieła 7 podręcznik NOWA ERA

M.Ipczyńska, N. Mrozkowiak

Klucz do muzyki podręcznik WSIP

U. Smoczyńska, K. Jakóbczak-Drążek,A. Sołtysik

Puls życia 7 podręcznik NOWA ERA

M.Jefimow NOWA EDYCJA 2020-2022

Planeta Nowa 7 podręcznik NOWA ERA

R.Malarz, M.Szubert,T. Rachwał

NOWA EDYCJA 2020-2022

Repetytorium Ósmoklasisty MACMILLAN

cz.1 dla kl.VII podręcznik M.Mann, S.Taylore-Knowles

Zeszyt ćwiczeń K.Kotorowicz-Jasińska,

zeszyt do j.angielskiego M.Mann, S.Taylore-Knowles

www.weiter_deutsch1

podręcznik i ćwiczenia PWN

M. Kozubska,E. Krawczyk, L.Zastąpiło

Fizyka z plusem 7 podręcznik GWO

K. Horodecki, A. Ludwikowski

Chemia nowej ery 7  podręcznik             J. Kulawik, T. Kulawik, M. Litwin

 i zeszyt ćwiczeń NOWA ERA M. Mańska, E. Megiel

Spotykam Twoje słowo

wyd. Gaudium  P. Mąkosa

nauka bez podręcznika

Wędrując ku dorosłości

wyd. Rubikon, T. Król

nauka bez podręcznika

nauka bez podręcznika

Świat w słowach i obrazach

 podręcznik i ćwiczenia WSIP

W. Bobiński

Historia podręcznik WSIP

W.Kalwat, P.Szlanta, A.Zawistowski

Matematyka z plusem 8 – podręcznik           M. Dobrowolska

Matematyka z plusem ćwiczenia podstawowe 8 J. Lech GWO

Puls życia 8 podręcznik NOWA ERA

B.Sągin, A.BoczarkowskiM.Sęktas

Planeta Nowa 8 podręcznik NOWA ERA

T.Rachwał, D.Szczypiński

Repetytorium Ósmoklasisty MACMILLAN

Podręcznik  M.Mann, S.Taylore-Knowles

i zeszyt ćwiczeń K. Kotorowicz-Jasińska, Z. Pokrzewiński

www.weiter_deutsch2

podręcznik i ćwiczenia PWN

M. Kozubska,E. Krawczyk, L.Zastąpiło

Fizyka z plusem 8 podręcznik GWO

K. Horodecki, A. Ludwikowski

Chemia Nowej Ery 8  podręcznik

J. Kulawik, T. Kulawik, M. Litwin

i zeszyt ćwiczeń NOWA ERA M. Mańska, E. Megiel

Z Tobą idę przez życie wyd. Gaudium P. Mąkosa

Wędrując ku dorosłości

wyd.Rubikon, T. Król

„Dziś i jutro” NOWA ERA I. Janicka, A. Janicki, A. Kucia-Maćkowska,       T. Maćkowski

„Żyję i działam bezpiecznie”

 NOWA ERA J.Słoma

nauka bez podręcznika

nauka bez podręcznika

  1. 1.1.[*] Na egzamin może przyjść wyłącznie osoba zdrowa (zdający, nauczyciel, inny pracownik szkoły[1]), bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.

  1. 1.2.[*]Zdający, nauczyciel oraz każda inna osoba uczestnicząca
    w przeprowadzaniu egzaminu nie może przyjść na egzamin, jeżeli przebywa
    w domu z osobą na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych albo sama jest objęta kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych.

  1. 1.3.[*]Rodzic/Prawny opiekun nie może wejść z dzieckiem na teren szkoły,
    z wyjątkiem sytuacji, kiedy zdający wymaga pomocy np. w poruszaniu się.

  1. 1.4.Podczas egzaminu w szkole mogą przebywać wyłącznie:
    1. zdający
    2. inni pracownicy szkoły odpowiedzialni za utrzymanie obiektu w czystości, dezynfekcję, obsługę szatni itp.
    3. uczniowie innych klas oraz nauczyciele, jeżeli nie ma możliwości zrezygnowania z przeprowadzania zajęć edukacyjnych w dniu przeprowadzania egzaminu (por. pkt 1.5.)
    4. pracownicy odpowiednich służb, np. medycznych, jeżeli wystąpi taka konieczność.
    5. Niedozwolone jest przebywanie na terenie szkoły osób innych niż wyżej wymienione, w tym rodziców/prawnych opiekunów uczniów (z wyjątkiem sytuacji, gdy zgodę na taki sposób dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu wydał dyrektor OKE, lub jeżeli zdający wymaga pomocy
      np. w poruszaniu się), przedstawicieli mediów.

      1. 1.1.Jeżeli to możliwe, w dniach, w których jest przeprowadzany egzamin, w szkole nie należy prowadzić zajęć edukacyjnych dla innych uczniów lub należy rozpocząć prowadzenie zajęć po zakończeniu egzaminu w danym dniu
        i zdezynfekowaniu pomieszczeń. Dotyczy to w szczególności:
        1. E8 z wszystkich przedmiotów
        2. EM z przedmiotów, do których przystępują największe grupy zdających
          w danej szkole
        3. EPKwZ z tych kwalifikacji, do których przystępują największe grupy zdających w danej szkole.

      1. 1.2.[*][!]Zdający nie powinni wnosić na teren szkoły zbędnych rzeczy, w tym książek, telefonów komórkowych, maskotek.

      1. 1.3.[*][!]Na egzaminie każdy zdający korzysta z własnych przyborów piśmienniczych, linijki, cyrkla, kalkulatora itd. Jeżeli szkoła zdecyduje o zapewnieniu np. przyborów piśmienniczych albo kalkulatorów rezerwowych dla zdających – konieczna jest ich dezynfekcja (por. pkt 3.16.). W przypadku materiałów jednorazowych, których zdający nie zwracają, dezynfekcja nie jest konieczna. Zdający nie mogą pożyczać przyborów od innych zdających.

      1. 1.4.[*]Cudzoziemcy przystępujący do danego egzaminu, którym jako sposób dostosowania egzaminu przyznano możliwość korzystania ze słownika dwujęzycznego, są zobowiązani przynieść własne słowniki, które przed egzaminem powinny zostać sprawdzone przez członka zespołu nadzorującego (w rękawiczkach).

      1. 1.5.[*]Szkoła nie zapewnia wody pitnej. Na egzamin należy przynieść własną butelkę z wodą.

      1. 1.6.[*]Na terenie szkoły nie ma możliwości zapewnienia posiłków.
        Osoby przystępujące do więcej niż jednego egzaminu w ciągu dnia będą mogły zjeść przyniesione przez siebie produkty w przerwie między egzaminami.

      1. 1.7.[*][!]Osoby, które przystępują do dwóch egzaminów jednego dnia, mogą w czasie przerwy opuścić budynek szkoły albo oczekiwać na terenie szkoły
        na rozpoczęcie kolejnego egzaminu danego dnia, jeżeli zapewniona jest odpowiednia przestrzeń.

      1. 1.8.Przewodniczący zespołu egzaminacyjnego zapewnia kilku rezerwowych członków zespołów nadzorujących, którzy będą mogli, nawet w dniu egzaminu, zastąpić osoby, które z uzasadnionych powodów, w tym ze względu
        na chorobę, nie będą mogły przyjść do pracy w dniu egzaminu.
        1. 2.1.[*]Czekając na wejście do szkoły albo sali egzaminacyjnej, zdający zachowują odpowiedni odstęp (co najmniej 1,5 m) oraz mają zakryte usta i nos.

        1. 2.2.[*]Na teren szkoły mogą wejść wyłącznie osoby z zakrytymi ustami i nosem (maseczką jedno- lub wielorazową, materiałem, przyłbicą – w szczególności
          w przypadku osób, które ze względów zdrowotnych nie mogą zakrywać ust
          i nosa maseczką). Zakrywanie ust i nosa obowiązuje na terenie całej szkoły,
          z wyjątkiem sal egzaminacyjnych po zajęciu miejsc przez zdających lub
          po podejściu zdających do stanowiska egzaminacyjnego w przypadku EPKwZ
          i EZ. Podczas wpuszczania uczniów do sali egzaminacyjnej członek zespołu nadzorującego może poprosić zdającego o chwilowe odsłonięcie twarzy w celu zweryfikowania jego tożsamości (konieczne jest wówczas zachowanie
          co najmniej 1,5-metrowego odstępu).

        1. 2.3.[*][!]Zdający są zobowiązani zakrywać usta i nos do momentu zajęcia miejsca w sali egzaminacyjnej. Po zajęciu miejsca w sali egzaminacyjnej (w trakcie egzaminu) zdający ma obowiązek ponownie zakryć usta i nos, kiedy:
          1. podchodzi do niego nauczyciel, aby odpowiedzieć na zadane przez niego pytanie
          2. wychodzi do toalety
          3. podchodzi do niego egzaminator, aby ocenić rezultat pośredni (w części praktycznej EPKwZ i EZ)
          4. kończy pracę z arkuszem egzaminacyjnym i wychodzi z sali egzaminacyjnej.

        1. 2.4.Przewodniczący zespołu egzaminacyjnego, członkowie zespołu nadzorującego, obserwatorzy i inne osoby uczestniczące w przeprowadzaniu egzaminu,
          np. specjaliści z zakresu niepełnosprawności, nauczyciele wspomagający, podczas poruszania się po sali egzaminacyjnej powinni mieć zakryte usta i nos. Mogą odsłonić twarz, kiedy obserwują przebieg egzaminu, siedząc albo stojąc, przy zachowaniu niezbędnego odstępu.
        2. 2.5.[*]Zarówno zdający, jak i członkowie zespołu nadzorującego mogą – jeżeli uznają to za właściwe – mieć zakryte usta i nos w trakcie egzaminu, nawet
          po zajęciu miejsca przy stoliku / stanowisku egzaminacyjnym (w przypadku zdających) lub kiedy obserwują przebieg egzaminu, siedząc albo stojąc
          (w przypadku członków zespołu nadzorującego i innych osób zaangażowanych w przeprowadzanie egzaminu w danej sali).

        1. 2.6.W przypadku części praktycznej EPKwZ i EZ egzaminatorzy obserwujący przebieg pracy zdających i podchodzący do kolejnych stanowisk egzaminacyjnych muszą podczas wykonywania tych czynności mieć zakryte usta i nos.

        1. 2.7.[*]Zdający, którzy ze względów zdrowotnych nie mogą zakrywać ust i nosa maseczką, mogą nosić przyłbicę albo, jeżeli nie mogą również korzystać
          z przyłbicy, przystąpić do egzaminu w odrębnej sali egzaminacyjnej. W takiej sytuacji minimalny odstęp, jaki musi zostać zachowany pomiędzy samymi zdającymi oraz zdającymi i członkami zespołu nadzorującego, wynosi 2 m.

        Szczegółowe rozwiązania techniczne związane z organizacją pracy zdających, którzy ze względów zdrowotnych nie mogą zakrywać ust i nosa

        1. 1)Sytuacja, w której dany zdający ze względów zdrowotnych nie może zakrywać
          ust i nosa, powinna zostać zgłoszona dyrektorowi szkoły nie później
          niż do 29 maja 2020 r.

        1. 2)Dyrektor szkoły niezwłocznie przekazuje informację o konieczności organizacji egzaminu w odrębnej sali egzaminacyjnej dyrektorowi okręgowej komisji egzaminacyjnej oraz postępuje zgodnie z informacją określoną w pkt 3.6.3.

        1. 2.8.Członkowie zespołu nadzorującego oraz inne osoby zaangażowane
          w przeprowadzanie egzaminu, którzy ze względów zdrowotnych nie mogą zakrywać ust i nosa za pomocą maseczki, powinni – kiedy jest to konieczne – używać przyłbicy, która nie utrudnia oddychania.
        2. 2.9.[*]W przypadku EG, EM, EPKwZ oraz EZ zdający nie mogą przebywać w sali egzaminacyjnej podczas przerw między poszczególnymi zakresami, sesjami lub zmianami egzaminu, ze względu na konieczność przeprowadzenia dezynfekcji tych miejsc oraz – jeżeli to konieczne – znajdujących się w nich sprzętów.

 


[1]

Egzamin w specjalnym reżimie sanitarnym

Pierwotnie sesja egzaminacyjna miała się rozpocząć 21 kwietnia. W związku z epidemią koronawirusa od 12 marca zawieszone są stacjonarne zajęcia w szkołach. Przesunięto też terminy egzaminów zewnętrznych, w tym egzaminu ósmoklasisty.

Podczas egzaminów należy przestrzegać wytycznych sanitarnych opracowanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Głównego Inspektora Sanitarnego. Zgodnie z nimi na egzamin może przyjść wyłącznie osoba zdrowa, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną; dotyczy to zarówno zdających, nauczycieli, jak i innych pracowników szkoły. W egzaminie nie może uczestniczyć osoba, która jest objęta kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych albo w jej domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji.

Na teren szkoły mogły wejść wyłącznie osoby z zakrytymi ustami i nosem. Zakrywanie ust i nosa obowiązuje na terenie całej szkoły, z wyjątkiem sal egzaminacyjnych po zajęciu miejsc przez zdających. Ławki w sali egzaminacyjnej muszą być tak ustawione, aby pomiędzy zdającymi zachowany był co najmniej 1,5-metrowy odstęp.

Zdający nie powinni wnosić na teren szkoły zbędnych rzeczy, w tym książek, telefonów komórkowych, maskotek.

Na egzaminie każdy zdający korzysta z własnych przyborów piśmienniczych (własnego długopisu, ołówka), linijki, cyrkla, kalkulatora itd. Zdający nie mogą pożyczać przyborów od innych zdających.

Szkoła nie zapewnia wody pitnej. Na egzamin należy przynieść własną butelkę z wodą. Na terenie szkoły nie ma możliwości zapewnienia posiłku.

Uczniowie, Nauczyciele oraz Dyrektor Szkoły Podstawowej w Zmiennicy składają serdeczne podziękowania Panu Szymonowi Stapińskiemu, Burmistrzowi Brzozowa, za hojność, dobroć za to, że zawsze możemy na Pana liczyć. Dziękujemy za pomoc w pracach remontowych na terenie naszej placówki, za przekazanie naszej szkole laptopów, które zostały wykorzystane do zdalnego nauczania oraz za zrozumienie potrzeb naszej szkoły.