Regulamin obowiązuje od 26.04.2021r.

1. Zakres przekazywanych treści i zadań do wykonania jest dostosowany do możliwości psychofizycznych i technicznych uczniów.

2. Podczas nauczania hybrydowego szkoła realizuje dotychczasowy plan zajęć, który może być zmieniony, kiedy narusza higienę pracy ucznia przy komputerze, jego możliwość dostępu do sprzętu i z innych uzasadnionych przyczyn.

3. W planowaniu i organizacji zajęć wykorzystywane będą następujące metody kształcenia na odległość:

a) nauczanie synchroniczne - nauczyciel i uczeń pracują w jednym czasie - lekcja online na platformie Microsoft Teams lub innych komunikatorów z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa pracy zdalnej.

b) nauczanie asynchroniczne -nauczyciel i uczeń pracują w różnym czasie np., nagrania lekcji, prezentacje, linki do materiałów edukacyjnych, dokumenty, filmy        i zadania dostępne dla uczniów na wybranych przez nauczyciela bezpiecznych stronach internetowych, które może być uzupełnione konsultacjami, podczas których nauczyciel jest dostępny online dla uczniów.

4. Wysyłając zadania domowe nauczyciel określa termin i sposób ich oddania. Nauczyciel zapewnia wsparcie dla ucznia w razie problemów z zadaną pracą samodzielną (konsultacje online w wyznaczonym przez nauczyciela terminie).

5. Nauczyciel ocenia ucznia na podstawie zadań domowych lub na bieżąco na lekcji podczas odpowiedzi ustnej lub innej formie. Nauczyciele instrumentów prowadzący nauczanie hybrydowe oceniają ucznia w dotychczasowy sposób. Oceny są wpisywane do dziennika (tabeli).

6. Dyrektor szkoły umożliwia nauczycielom organizację i prowadzenie zdalnych oraz stacjonarnych zajęć na terenie szkoły uwzględniając:

a) dostęp do sal, pomieszczeń szkolnych,

b) korzystanie z zasobów szkolnych (instrumenty, komputery),

c) dostęp do Internetu,

d) możliwość kształcenia się nauczycieli w zakresie kompetencji informatycznych oraz metodyki pracy zdalnej (szkolenia);

7. Nauczanie hybrydowe odbywa się w dwóch grupach:

- grupa 1;

- grupa 2;

Każda z grup naucza się naprzemiennie – stacjonarnie i zdalnie po jednym tygodniu.

8. Nauczyciel musi zapewnić wszelkie względy bezpieczeństwa podczas nauki stacjonarnej, uczniowie i nauczyciel obowiązani są do używania maseczek. Sale muszą być wietrzone co każde 45 – 60 minut.

9. O podziale na grupy decyduje wychowawca klasy w taki sposób aby grupy były zbliżone ilościowo.

10. W przypadku zgłoszenia przez opiekuna nieobecności dziecka, co najmniej 2 dni, wychowawca może przyjąć innego ucznia, na czas nieobecności danego dziecka po wcześniejszym uzgodnieniu z opiekunem dziecka i przy zastosowaniu jasnych kryteriów wyboru (słabe łącze internetowe, brak opieki nad dzieckiem, trudności          w nauczaniu zdalnym).

11. Wejście do szkoły dla poszczególnych klas:

- Przedszkole i klasa 1 od strony przedszkola;

- Klasa 2 i 3 wejściem głównym ;

- przerwy dla dzieci ustalają nauczyciele, zachowując terminy przerw, które zapewnią bezpieczny dystans miedzy dziećmi.

12. Wszelkie sprawy problematyczne będą wyjaśniane na bieżąco przez Dyrektora szkoły.