Istnieją takie miejsca, które każdy Polak przynajmniej raz w życiu powinien odwiedzić, by móc poznać prawdziwie dziedzictwo własnego kraju. To właśnie Kraków – miasto królów, historyczne serce Polski. To właśnie Kraków tym roku stał się celem wycieczki klasy I, II i III naszej szkoły, 14 czerwca 2017r. wyruszyliśmy na podbój tego miasta.

DSC 0218

Już na samym początku zwiedzania ogromne wrażanie zrobił na nas Zamek Królewski na Wzgórzu Wawelskim. To tam podziwialiśmy renesansowy, arkadowy dziedziniec na Zamku oraz Katedrę Wawelską - symbol wiary, dumy i świetności dawnych czasów. W Katedrze mogliśmy zobaczyć konfesje św. Stanisława z relikwiarzem, nagrobki królewskie min: Władysława Jagiełły, Kazimierza Jagiellończyka czy Krzyż królowej Jadwigi.

Zatrzymaliśmy się również na chwilę przy grobach pary prezydenckiej. Historię tych pięknych miejsc opowiadała nam pani przewodnik, która pomagała nam odkrywać tajemnice legend krakowskich oraz historię niektórych obiektów, zwracając naszą uwagę na ciekawostki związane z tym miejscem np. kośćmi wiszącymi na ścianie wejściowej do Katedry.

Na terenie Zamku na Wawelu, rozpoczęła się nasza kolejna przygoda. Schodząc w dół 21 m. po kręconych schodach zwiedziliśmy Smoczą Jamę, w której według najbardziej znanej krakowskiej legendy żył niegdyś okrutny smok.

Następnie udaliśmy się na Rynek Krakowski - największy średniowieczny plac Europy. Grupa miała okazję zobaczyć Kościół Mariacki oraz wysłuchać hejnału, po zakończeniu którego z radością i podziękowaniem pomachały hejnaliście. Rynek Główny zaprezentował nam także perłę renesansu polskiego – Sukiennice, w których mieszczą się liczne stragany z różnorodnymi pamiątkami, dziełami rzemiosła artystycznego i biżuterią. Często mijały nas konne dorożki, towarzyszyły nam też krakowskie gołębie i stojący dostojnie na pomniku Adam Mickiewicz. To na Rynku mogliśmy wysłuchać również ciekawej historii związanej z wiszącym nożem na bocznej ścianie wejścia do Sukiennic.

Następnym punktem wycieczki było zwiedzanie Ogrodu Zoologicznego w Krakowie. Dzieci miały okazję zobaczyć niespotykane na co dzień zwierzęta i ptaki. Przemierzając alejki ogrodu, oglądały z bliska zwierzęta, poznały ich wygląd i tryb życia. Karmiły nawet niektóre z nich np. alpaki, kucyki i osły. Była to dla nich wspaniała lekcja przyrody.

Wycieczka dostarczyła nam nie tylko wszechstronnej wiedzy, ale przede wszystkim wielu niezapomnianych wrażeń. W drodze powrotnej, pomimo zmęczenia, dzieciom dopisywały humory i wzajemnie dzieliły się wrażeniami.